Belofte maakt schuld

8 augustus 2017 - Velp, Nederland

Belofte maakt schuld. En schulden moeten worden ingelost. Althans, zo heb ik dat vroeger altijd geleerd. Wat is mijn belofte dan in deze? Wel, toen ik een aantal jaren geleden lid werd van de Spiderclub had ik Dick beloofd ook eens een stukje te schrijven voor de Spiderama. Alleen, je kent het wel. Geen tijd, geen tijd.

Nu had ik echter het idee opgevat om met de Spider een tour rit naar Oostenrijk, Hongarije en Tjechie te maken. Voor zover ik weet, is hier niet echt een keer over geschreven, hoewel er vast wel Spidergangers mij zijn voorgegaan. Maar goed, zo gezegd, zo gedaan.

Mijn Spider is al jaren en naar volle tevredenheid in onderhoud bij Alfaspecialist Van Meerendock in Arnhem, maar het leek mij voor deze rit ook wel slim om een andere garage ernaar te laten kijken. Niet dat ik Hans van Meerendock  niet vertrouw (sterker nog, hij doet zijn werk perfect), maar twee weten altijd meer dan 1 en aangezien ik er alles aan wil doen om niet onderweg te stranden, heb ik de Spider ook nog laten nakijken door Auto Kien te Arnhem.

Nadat de auto ook door hun technisch 100% is bevonden, durfde ik de reis aan te gaan.