Dag 5, Op naar Tjechie

23 augustus 2017 - Liberec, Tsjechië

Na 2 dagen goed uitgerust te zijn en te hebben genoten van al het heerlijks wat de Hongaarse keuken te bieden heeft, gingen we onze weg vervolgen. Nu op naar Tsjechië. Maar eerst moesten we nog het zandpad vanaf het huisje aan het meer af, voordat we op de grote weg kwamen. Alleen dat is al een zware beproeving voor de spider. Maar gelukkig, door stapvoets te rijden is ook die horde genomen. Kap er af, en rijden maar weer. het weer was prima. het zou die dag gelukkig maar maximaal 24 graden worden, dus ideaal weer om met de kap open te rijden. De tocht voerde ons via slechte en soms echt erbarmelijke wegen naar het pittoreske plaatsje Papa. na wat foto's genomen te hebben reden we richting de grens met Oostenrijk. De bedoeling is om via de oostgrens van Oostenrijk straks Tsjechië binnen te rijden. Nooit geweten trouwens dat Oostenrijk ook heel vlak is. Gek idee. Dit gebied staat trouwens ook helemaal vol met windmolens. Zo ver het oog rijkt allemaal van die grote rond draaidingen. Is weer eens wat anders als bergen. Niet lang daarna gingen we de grens met Tsjechië over en daar passeerden we de ene na de andere sexclubs en casino's. Vanaf hier is het een lange rit naar ons hotel in Liberec. Echt gevarieerd is het landschap van Tsjechië niet, maar de glooiingen zijn mooi en de wegen zijn redelijk goed begaanbaar. Ook weer allemaal kleine dorpjes werden aangedaan. Allemaal heel mooi. Eindelijk in het dorpje aangekomen, stuurde de navigatie ons via B- en C wegen naar ons hotel. En wat zijn die wegen slecht. Door onze stug geveerde Spider haalden we soms niet meer dan 20 km per uur. Ik zag die Tsjechen al kijken. Wat doen die rare Nederlanders toch is hun sportwagen? De Skoda's hebben gen problemen met deze wegen. Maar aangezien ik toch graag Nederland heelhuids wilde halen, toch maar gewoon langzaam stug doorrijden. Eindelijk dan ons hotel in zicht. Het leek wel meer op een kasteel. Heel mooi. na wat foto's gemaakt te hebben lekker eten in het sjieke restaurant. Daarna een heerlijke sauna met aansluitend massage. We zitten tenslotte in het voormalig Oostblok en hier zijn de prijzen gelukkig nog enigszins betaalbaar voor dit soort decadente uitspattingen.