Dag 1, De rit door Duitsland

8 augustus 2017 - Velp, Nederland

De trip voor de eerste dag stond gepland voor Duitsland. Aangezien bijna 900 km binnendoor binnen 1 dag niet haalbaar is, heb ik besloten om de volledige rit via de Autobahn te doen. Kap dicht (anders maakt het allemaal te veel herrie) en in de ochtend rond 9 uur vertrokken. De buurt vond onze actie ook wel een gedurfde onderneming, en ik werd door meniggeen uitgezwaaid, zoals ze dat vroeger ook deden. Alsof ik maanden weg ging, terwijl de rit feitelijk maar 4 dagen duurt.

Bij Elten de grens overgegaan en langzaam de A3 afgezakt richting Keulen, Frankfurt, Nürnberg richting München. Tjonge, wat zijn die Duitsers toch druk met Werk aan de Weg. Heb je de eerste wegversmalling gehad, volgt de volgende en de volgende en de volgende. Gelukkig hadden we geen haast en met 120 a 130 km per uur is alles goed te doen. De temperatuur was in het begin prima. Daarna volgende een flinke regenbui (kap gelukkig waterdicht) en niet veel later werd het echt warm. En toen kreeg de Spider zijn eerste vuurdoop, namelijk een file. Kap dicht, airco uit, ramen open en een half uur zweten. Niet zo zeer van de temperatuur buiten, maar meer van de temperatuurmeter op het dashboard. Die bleef maar oplopen. Ver boven de 90 graden. Maar ruim voor de 130 graden bleef het gelukkig steken en ging niet verder. Van 3 naar 1 baan bij München, ja dat is vragen om files. Nadat we eindelijk de file voorbij waren  (wat mis je in zo'n situatie toch die automaat) en we weer rustig konden doorrijden, zakte de temperatuurmeter weer keurig naar 90 graden om daar ook te blijven. Pfff, vuurdoop overwonnen zonder scheuren, althans, zo lijkt het.

Niet veel later konden we de snelweg af richting ons hotel in Tirol. Lekker rustig zo in de zomermaanden. Al de Skiverleih zaken zaten allemaal dicht. Nu waren er alleen nog maar een paar verdwaalde toeristen zoals wij.

Nog even wat eten in het dorpje, en toen vroeg het bed in. Morgen wacht ons een volgende forse rit.

Echter, toen we weer bij het hotel aankwamen, checkte we de Spider nog 1 keer. Wat we toen zagen werden we echter niet blij van. Een grote plas (vermoedelijk) koelvloeistof onder de auto. Shit, toch problemen. Omdat het donker was konden we toch niks zien en uitrichten, Dan maar morgen kijken en eventueel de ANWB bellen. Zou onze rit nu al stranden?